Monday, January 10, 2011

Зөв менежмент

Сургамж 1:
Нэгэн залуу эхнэрээ дөнгөж шүршүүрт ороод гарсны дараа үргэлжлүүлэн шүршүүрт орохоор угаалгын өрөө рүү оржээ. Яг энэ үед хонх дуугарав.
Эхнэр түргэхэн шиг алчуураар биеэ ороогоод хаалга руу гүйв.
Түүнийг хаалга нээтэл хөрш айлын Боб зогсож байлаа.
Юу юуны завдалгүй Боб “Хэрвээ чи наад биеэ ороосон алчуураа тайлах юм бол би чамд 800 доллар өгье” гэлээ.
Хэсэг бодсоны дараа эмэгтэй алчуураа тайлж Бобын өмнө нүцгэн биеэрээ зогсоход Боб хэсэг харж байснаа 800 доллар өгчихөөд явчихав.
Эхнэр алчуураараа дахин биеэ ороож дотогш оров.

Тэгээд угаалгын өрөөний тэнд хүрвэл нөхөр нь “Саяных хэн бэ? “ гэж асууж байна гэнэ.
“Хажуу айлын Боб л байна.” ãэж эхнэр хариуллаа.
“Өө тийм үү, надаас зээлсэн 800 долларынхаа талаар юм ярихгүй байна уу?” гэж нөхөр лавлан асууж гэнэ.

Энэ түүхийн сургамж:
If you share critical information pertaining to credit and risk with your shareholders in time, you may be in a position to prevent avoidable exposure. 
Хэрвээ та хувьцаа эзэмшигчтэйгээ зээл болон эрсдэлтэй холбоотой чухал асуудлыг нэгэн зэрэг ¿¿ðýäöýæ байгаа бол магадгүй та түүнд энэ талаар ìýäýãäýõýýñýý çàéëñõèéõã¿é байсан нь дээр л болов уу.

Ñóðãàìæ 2:
Õóäàëäàã÷, äýëã¿¿ðèéí çîõèîí áàéãóóëàã÷, ìåíåæåð ãóðàâ ºäðèéí õîîëîíäîî îðîõ ãýæ ÿâààä íýãýí ýðòíèé äýíë¿¿ îëæ ãýíý.
 
Òýãýýä òýð äýíë¿¿ã àð÷òàë äîòðîîñ íü íýãýí áèðä ãàðààä èðæ ãýíý.
Áèðä õýëñýí íü: “Áè òà ãóðâûí íýã íýã õ¿ñëèéã ë áèåë¿¿ëæ ºãüå” ãýõýä çîõèîí áàéãóóëàã÷ “Áè ýõëýýä õýëüå, áè áè …” ãýñýýð õàìãèéí ýõýíä íü õ¿ñëýý õýëëýý. “ Áè ÿã îäîî õîðâîî åðòºíöèéí ººð þóã ÷ àíõààðàëã¿éãýýð Áàãàìä çàâèàð çóãààëæ áàéìààð áàéíà.” ãýæ õýëæ äóóñààã¿é áàéòàë øàõàì ò¿¿íèéã õ¿ññýí ãàçàð ëóó èëãýýâ ãýíý.  
“Áè äàðàà íü, áè äàðàà íü” ãýæ õóäàëäàã÷ ãàðàà ºðãºñººð “Áè ÿã îäîî Õàâàéí àðàë äýýð õàéðòàé õ¿íòýéãýý, õóâèéí ìàññàæèñòààðàà èëëýã õèéëãýí àìàð÷ õýâòìýýð áàéíà” ãýëýý.
Òàñ ãýýä ë ò¿¿íèéã õ¿ññýí ãàçàð ëóó íü ÿâóóë÷èõëàà.
 
“Çà, îäîî òàíû ýýëæ” ãýæ Áèðäèéã õýëýõýä ìåíåæå𠺺人ñ íü “Òýð õî¸ðûã õîîëíû äàðàà ãýõýä àæëûí áàéðàíä íü àâ÷èðìààð áàéíà” ãýæ ãýíý.

Ýíý ò¿¿õèéí ñóðãàìæ:
Always let your boss have the first say.
Äýýä õ¿íýý ÿìàãò ýõëýýä ñîíñîæ áàé.

Ñóðãàìæ 3
Íýãýí á¿ðãýä ìîäîí äýýð ñóóãààä þó ÷ õèéëã¿é àìàð÷ áàéâ ãýíý.
Ãýòýë íýãýí áÿöõàí òóóëàé á¿ðãýäèéã õàðààä ò¿¿íýýñ “Áè ÿã òàíü øèã ñóóãààä þó ÷ õèéõã¿é àìàð÷ áîëîõ óó?” ãýæ àñóóâ.
“Áîëîëã¿é ÿàõàâ” ãýæ á¿ðãýä õàðèóëëàà.
Èíãýýä òóóëàé á¿ðãýäèéí ñóóñàí ìîäíû äîîð ñóóãààä àìàð÷ ãàðàâ. Ãýòýë ãýâ ãýíýò õààíààñ ÷ þì áý ¿íýã ãàð÷ èðýýä òóóëàéã õàá õèéí ¿ìõýýä àâ÷ ãýíýý.

Ýíý ò¿¿õèéí ñóðãàìæ:
To be sitting and doing nothing, you must be sitting very, very high up.
×è þó ÷ õèéõã¿é ñóóõûí òóëä ìàø, ìàø ºíäºðò ãàðñàí áàéõ ¸ñòîé.

No comments:

Post a Comment